Czynności związane z przeniesieniem rachunku płatniczego
Gdy chcesz przenieść rachunek płatniczy:
- Nowy dostawca (bank lub SKOK) jest zobowiązany poinformować konsumenta:
-
o obowiązkach i uprawnieniach:
a) nowego dostawcy, w którym otwieramy rachunek płatniczy,
b) obecnego dostawcy, który aktualnie prowadzi nasz rachunek płatniczy,
c) konsumenta – jakie mamy prawa i obowiązki
-
o terminach związanych z przeniesieniem rachunku płatniczego
-
jakie usługi płatnicze można przenieść, jakie usługi może świadczyć nowy dostawca, w którym otwieramy rachunek płatniczy
-
jakie są opłaty związane z przeniesieniem rachunku płatniczego
-
jakie dane musimy przedstawić aby przenieść rachunek płatniczy
-
wskazać pozasądowe procedury rozstrzygania sporów.
- Wszystkie informacje powinny być przekazane w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, jak i dostępne na stronie internetowej dostawcy.
- Wypełniamy wniosek i upoważnienie. We wniosku podajemy numer rachunku płatniczego z którego chcemy przenieść usługi/zamknąć oraz wskazujemy jakie czynności chcemy by dostawca za nas wykonał oraz z jaką datą. Upoważnienie może być złożone w formie papierowej lub elektronicznej.
- Nowy dostawca w terminie 2 dni roboczych kontaktuje się dostawcą, który do tej pory prowadził rachunek płatniczy celem realizacji upoważnienia.
- Obecny dostawca przesyła odpowiedź w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania upoważnienia oraz realizuje czynności określone w upoważnieniu.